Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG W FORMIE TELEKONSULTACJI W CENTRUM MEDYCZNYM SONOKARD WE WROCŁAWIU

§1. Definicje

Centrum Medyczne Sonokard– podmiot odpowiedzialny, świadczeniodawca telekonsultacji
Lekarz – specjalista udzielający świadczeń zdrowotnych 
Pacjent – osoba fizyczna, która umówiła telekonsultację. Jeżeli w imieniu pacjenta czynności tej dokonuje osoba przez nią upoważniona, postanowienia niniejszego Regulaminu odnoszą się również do tej osoby.
Telekonsultacja – świadczenie zdrowotne w formie zdalnej porady lekarskiej, obejmuje poradę lekarską drogą mailową, drogą rozmowy telefonicznej lub innych urządzeń i aplikacji mających zastosowanie w komunikacji na odległość, ocenę dokumentacji w formie zdjęć, skanów, plików oraz wydanie zaleceń lekarskich, łącznie z wypisaniem e-recept, e-skierowań i e-zwolnienia.
Dane osobowe – wszelkie informacje umożliwiające identyfikację pacjenta, niezbędne do wykonania telekonsultacji – Imię, Nazwisko, PESEL, ulica, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość oraz kontaktu z pacjentem: adres e-mail, numer telefonu. Skorzystanie z telekonsultacji jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie podanego adresu mailowego i numeru telefonu do udzielenia porady tą drogą.
Strona internetowa – strona internetowa Centrum Medycznego Sonokard: www.sonokard.pl


§2. Zasady korzystania z usługi telekonsultacji

       
1.  Z telekonsultacji skorzystać mogą Pacjenci, którzy zarejestrują się telefonicznie, mailowo lub za pomocą portalu Znany Lekarz oraz opłacą usługę przed jej udzieleniem, a także dysponują aktywnym numerem telefonicznym. 
2.  Poprzez umówienie wizyty w formie telekonsultacji Pacjent oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego treść, a także, że podane przez niego informacje są prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym.
3. W przypadku osoby niepełnoletniej wymagane jest dodatkowo podanie danych opiekuna prawnego, a korespondencja mailowa i telefoniczna odbywa się z opiekunem prawnym.
4.  Przelewu za zaplanowaną telekonsultację należy dokonać najpóźniej 24 godziny przed jej rozpoczęciem  zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie internetowej na rachunek bankowy nr: 67 1090 2486 0000 0001 2260 5576 lub dla transakcji walutowych: 05 1090 2590 0000 0001 4666 9824, a potwierdzenie przelewu przesłać na adres rejestracja@sonokard.pl. W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko Pacjenta, rodzaj konsultacji oraz jej datę.
5. Odwołanie przez Pacjenta umówionej telekonsultacji co najmniej 24 godziny przed jej umówionym terminem świadczenia powoduje automatyczny zwrot wpłaconej kwoty.
6. Jeśli Pacjent jest w posiadaniu dokumentacji medycznej, którą chciałby przedstawić Lekarzowi na telekonsultacji, zobowiązany jest do jej przesłania (w formie skanów lub zdjęć) na adres mailowy rejestracja@sonokard.pl najpóźniej 6 godzin przed rozpoczęciem telekonsultacji, najlepiej w jednym mailu wraz z potwierdzeniem przelewu. Pacjent jest zobowiązany zadbać o bezpieczeństwie swoich danych. 
7.  Po zakończonej telekonsultacji, Pacjent otrzyma opis wizyty wraz z zaleceniami i receptą, jeśli taka została wystawiona przez Lekarza. Dokumentacja zostanie udostępniona Pacjentowi drogą mailową na adres, wskazany przez Pacjenta, najpóźniej do 3 dni roboczych po odbytej telekonsultacji. Pliki zawierające dane wrażliwe (np. dane medyczne, wyniki badań) przesyłane przez Centrum Medyczne Sonokard są zaszyfrowane przy pomocy darmowego programu 7-zip.
8.  Lekarze udzielają telekonsultacji w dni powszednie w godzinach pracy Centrum Medycznego Sonokard oraz w ramach swojego grafiku pracy, lub inne ustalone przez Pacjenta z Rejestracją.
9.  Lekarz w celu realizacji telekonsultacji podejmuje trzykrotną próbę połączenia telefonicznego z Pacjentem. W przypadku nieodebrania połączenia przez Pacjenta lub wyłączonego telefonu Pacjenta umówiona wizyta przepada a wpłacona kwota nie podlega zwrotowi.
10.  W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia Pacjent powinien poczekać na ponowne połączenie z lekarzem Centrum Medycznego Sonokard, nie wykonując w tym czasie innych połączeń.
11.  Pacjent zobowiązany jest do podawania informacji prawdziwych a Centrum Medyczne Sonokard nie ponosi odpowiedzialności za skutki telekonsultacji powstałe z uwagi na podanie informacji nieprawdziwych.
12.  Przed przystąpieniem do realizacji usługi telekonsultacji, Lekarz może żądać podania danych identyfikujących osobę Pacjenta.
13.  W przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia w trakcie udzielania telekonsultacji lub oczekiwania na nią, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki służby zdrowia. Jeśli połączenie z lekarzem nie jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucie Pacjenta pogarsza się, Pacjent powinien niezwłocznie udać się do najbliższej placówki służby zdrowia.
14.  Akceptując regulamin Pacjent uwzględnia okoliczność, że usługi telekonsultacji świadczone są za pomocą telefonu lub innych narzędzi teleinformatycznych.

§3. Zakres usługi

1.  W ramach świadczonej telekonsultacji Lekarz Centrum Medycznego Sonokard może:
a.  udzielić porady medycznej,
b.  wystawić e-receptę – każdorazowo decyzję o wystawieniu recepty podejmuje Lekarz udzielający telekonsultacji, w oparciu o przeprowadzoną rozmowę i dostępną dokumentację medyczną Pacjenta,
c.  w uzasadnionych przypadkach wystawić e-zwolnienie,
d.  skierować na dodatkowe badania.
2.  Jeżeli Lekarz Centrum Medycznego Sonokard w trakcie świadczenia telekonsultacji uzna, że udzielenie porady medycznej, wystawienie e-recepty, e-zwolnienia lub skierowanie na dodatkowe badania medyczne wymaga dostarczenia przez Pacjenta dokumentacji medycznej, Pacjent jest obowiązany ją dostarczyć Centrum Medycznemu Sonokard w formie i terminie ustalonym z Rejestracją.

§ 4. Przetwarzanie danych osobowych

1.  Dane osobowe podawane przez Pacjentów przy rejestracji i realizacji telekonsultacji, przetwarzane są przez Administratora – Centrum Medyczne Sonokard Sp. z o.o., ul. Królewiecka 161/14, 54-117 Wrocław.
2.  Podanie danych osobowych przez Pacjenta obejmujących: imię, nazwisko, numer PESEL, numer telefonu, adres e-mail, adres zameldowania lub adres zamieszkania, jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rejestracji i skorzystania z telekonsultacji.
3.  Pacjent, podczas procesu rejestracji i korzystania z telekonsultacji, wyraża zgodę na to, aby ich przebieg był zarejestrowany poprzez nagrywanie rozmowy.
4.  Pacjent wyraża zgodę, aby dane medyczne przekazane w trakcie telekonsultacji zostały zarejestrowane w dokumentacji medycznej Pacjenta prowadzonej przez Centrum Medyczne Sonokard.
5.  Oprócz Administratora, odbiorcami danych osobowych podanych za pośrednictwem usługi w formie telekonsultacji mogą być podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora, oraz podmioty świadczące inne usługi związane z bieżącą działalnością Administratora – na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych.
6.  Podane dane osobowe, bez wcześniejszego udzielenia wyraźnej zgody, nie będą wykorzystywane do jakichkolwiek innych celów niż pierwotne, oraz nie będą udostępniane jakimkolwiek innym podmiotom, poza tymi, które posiadają odpowiednią podstawę prawną.
7.  System informatyczny, w którym są przetwarzane dane osobowe spełnia wymogi określone w art. 32 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Administrator dołożył należytej staranności w celu odpowiedniego zabezpieczenia przekazanych danych osobowych, w szczególności przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
8.  Dane osobowe Pacjentów są przetwarzane z uwzględnieniem zasad: zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, ograniczenia celu, minimalizacji danych, prawidłowości, ograniczenia przechowywania, integralności i poufności.
9.  Jeżeli w danym przypadku prawo nie stanowi inaczej, Administrator gwarantuje spełnienie wszystkich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawa dostępu, sprostowania oraz usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawa do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
10.  Administrator nie będzie przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy oraz nie będzie przetwarzał Państwa danych osobowych w sposób zautomatyzowany, który mógłby wywoływać wobec Państwa jakiekolwiek skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływać na Państwa sytuację.
11.  Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem e-mail: iod@sonokard.pl
12.  W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego.

§5. Reklamacje

W przypadku zastrzeżeń do świadczonej usługi Pacjent ma prawo do reklamacji. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej na adres: Centrum Medyczne Sonokard, ul. Królewiecka 161/14, 54-117 Wrocław lub mailowo na adres: rejestracja@sonokard.pl


§6. Postanowienia końcowe

Regulamin wchodzi w życie z dniem zamieszczenia go na stronie internetowej.